Kameraövervakning i butik har länge haft som syfte att övervaka lokaler för att sedan kunna bidra med bevismaterial ifall någon händelse inträffat, till exempel snatteri. Detta har lett till att många butiker idag sitter med en relativt billig lösning som inte fyller någon funktion förrän något tråkigt skett som kräver bevisning.
Tekniken i dagens kameror blir allt mer smartare. Vi närmar oss Black Friday och den stora julhandeln varpå flödet av butiksbesökare ökar. Hur optimerar ni som butiksägare er försäljning och produktplacering sett till besöksflödet idag? Går ni på känsla och erfarenhet eller jobbar ni med avancerade kameraanalyser som ger er tydliga bilder på hur era besökare rör sig?
Med hjälp av de funktioner som erbjuds med i dagens kameror kan vi idag göra mycket mer än bara titta på bevismaterial. Kameror kan bland annat:
På Widesec har vi hjälpt flertalet butiker med deras kameraövervakning. Vi lång erfarenhet av hur butiker på bästa sätt kan ta hjälp av kameraövervakning för att generera nya affärsmöjligheter och optimera bemanningen. Kontakta oss idag!
« Bostadsrättsförening med bekymmer med soprum? Dags för ett passersystem? »Inbrottslarm för företag har tidigare skiljt sig en hel del från de inbrottslarm som vi installerar i våra hem.
På Widesec brinner vi för rätt kameralösningar. Är du lika intresserad av kameraövervakning som vi är? Då har du säkert koll på den fakta vi sammanställt här!